2013. február 5., kedd

2013.02.04. Hétfő


2013.02.04. Hétfő
Aki meghallgat





Sok ember úgy van vele, hogy nem szeret hivatalba járni. Az ügyintézők érdektelensége, hatáskör hiányában való tétlenkedése és tanácstalansága minimum elkedvetleníti, esetleg felbosszantja azt, aki el szeretne intézni valamit. Karesz ugyan nem hivatalnok, de „hivatalában” igyekszik mindenkit meghallgatni, a megfelelő helyre terelni vagy legalább valami jó tanáccsal ellátni az ügyének elrendezése érdekében. Ma meg is kapta egy ügyféltől, hogy „Ön az első, aki meghallgat”. Hiába, hallgatni tudni kell…

Ügyfélgondozás
Az ügyfelet nem csak megszerezni kell, hanem meg is kell tartani, és ehhez bizony oda kell rá figyelni, segíteni, kérdéseire válaszolni, esetleg még helyette is eljárni, ahol lehet. Az ilyen ügyfél nemcsak megmarad hosszú távon, de újabb ügyfeleket is hoz. Ahogy Karesz mentora mondaná: „Én nem csak az embert nézem, hanem a mögötte lévő kapcsolati kört”.

Kibeszélősdi
Egy kapcsolat ott romlik el már az elején, ha a felek csak a szép oldalukat mutatják, az esetleges problémáikat pedig elpalástolják, nem beszélik meg a másikkal. Érdemesebb ehelyett sportot űzni a kibeszélősdiből, ami nem felesleges szószaporítás, hanem a másik gondolatainak megismerésének legjobb eszköze. Ez néha vicces, néha szomorú, de mindenképpen segít a közös út megtalálásában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése