2013.02.04. Hétfő
Aki meghallgat
Sok ember úgy van vele, hogy nem
szeret hivatalba járni. Az ügyintézők érdektelensége, hatáskör hiányában való
tétlenkedése és tanácstalansága minimum elkedvetleníti, esetleg felbosszantja
azt, aki el szeretne intézni valamit. Karesz ugyan nem hivatalnok, de „hivatalában”
igyekszik mindenkit meghallgatni, a megfelelő helyre terelni vagy legalább
valami jó tanáccsal ellátni az ügyének elrendezése érdekében. Ma meg is kapta
egy ügyféltől, hogy „Ön az első, aki meghallgat”. Hiába, hallgatni tudni kell…
Ügyfélgondozás
Az ügyfelet nem csak megszerezni kell, hanem meg is kell
tartani, és ehhez bizony oda kell rá figyelni, segíteni, kérdéseire válaszolni,
esetleg még helyette is eljárni, ahol lehet. Az ilyen ügyfél nemcsak megmarad
hosszú távon, de újabb ügyfeleket is hoz. Ahogy Karesz mentora mondaná: „Én nem
csak az embert nézem, hanem a mögötte lévő kapcsolati kört”.
Kibeszélősdi
Egy kapcsolat ott romlik el már az elején, ha a felek csak a
szép oldalukat mutatják, az esetleges problémáikat pedig elpalástolják, nem
beszélik meg a másikkal. Érdemesebb ehelyett sportot űzni a kibeszélősdiből,
ami nem felesleges szószaporítás, hanem a másik gondolatainak megismerésének
legjobb eszköze. Ez néha vicces, néha szomorú, de mindenképpen segít a közös út
megtalálásában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése