2010. augusztus 30., hétfő

16. nap Sierra Nevada

A terveknek megfelelően ma a Sierra Nevada hegységbe utaztunk, a neve havas hegyláncot jelent. Az odaúton is gyönyörű hegyeket láttunk, míg elértük Sierra Nevada nevű városkát. Ez a város teljes egészében a síelésről szól, rengeteg szálloda, étterem, síbolt és síiskola található itt. A város 2100 méter magasan fekszik a tengerszint felett, innen indultunk gyalog a hegycsúcs felé. A hegy, amire felmentünk Spanyolország második legmagasabb hegye, 3398 méter magas és a Valeta nevet viseli. Útközben sok szép virágot, gyűszűvirágot, boglárkát, ibolyát, tárnicsot és sok színes pillangót láttam, de voltak tehenek és birkák is. A hegy felfelé egyre meredekebb és sziklásabb lett, a végén már nagyon nehéz volt lépegetni. Ekkor elértük azt a részt, ahol a hó nyáron sem olvad el, így tudtunk hógolyózni is.

A csúcson fényképezkedtünk és gyönyörködtünk a kilátásban, csak egy hegy volt magasabb, a felhőkkel pedig egy magasságban voltunk. Visszafelé egy darabon ismét gyalogoltunk, ami sokkal könnyebb volt, de ezután beszálltunk két sífelvonóba is, hogy a kiindulási pontra érkezzünk. Kellemesen elfáradtunk, én talán egy kis napszúrást is kaptam, de nagyon nagy élmény volt a hegymászás.