2010. augusztus 30., hétfő

18. nap Valencia

Ma megnéztük Valencia városát, amely régi épületein, selyempiacon, gyönyörű vásárcsarnokon kívül további meglepetéssel szolgált: olyan épületekkel, amik leginkább állatokra és növényekre emlékeztettek, mint igazi házakra.


Volt ott dínó bemutató, tengeri akvárium, de engem legjobban egy tál paella (paejjának kell ejteni) jobban érdekelt, el is mentem egy olyan étterembe, ahol jóllakhattam belőle. Ez egy rizses egytálétel, sáfránnyal és különféle zöldségekkel és húsokkal, ez a spanyolok nemzeti eledele, de valójában valenciai specialitás. További specialitása a környéknek a narancs és rizstermesztés. Eddig az út során szinte alig láttunk narancsfát, de itt valóságos erdők vannak, ameddig a szem ellát. Még a városok kertjeiben, közvetlenül a házak mellett is rizs és narancsültetvények vannak. A tenger is közel van, de én ma makarónit főztem, így a mai fürdés elmaradt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése