2011. szeptember 16., péntek

10. nap (08.08.) Bergen – Vassenden

Hajnalban futás a kertvárosban, az előkertek tele virággal, szitáló eső. Fürdés a vadkacsákkal teli tóban, sátorbontás zuhogó esőben, ami már meg sem lepett, hisz Bergen az esőről híres. Először csoportosan vágtunk a városnak, majd a kikötő és a vár megtekintése után a szabadcsapatok lepték el a várost. A hanza kereskedőházak favázas épületei és a bennük lévő kis üzletek igazi ódon hangulatot árasztottak. A halpiacon a füstölt és pácolt lazacot kóstoltuk, amely fenséges volt. Sokan ettünk is sült lazacot, rákot, sőt, még bálna-steaket is. A dóm egyszerű oltára és a dúsan faragott orgonája érdekes kontrasztot alkot. Mivel a sült lazac inni kívánt, betértünk egy boltba sört venni, amit még az üzletben ki is nyitottunk. Egy kedves néger „norvég” kitessékelt az üzletből, mivel ott nem lehet inni, de mint kiderült, az utcán sem, ha rajtakapnak, 1000 euro a büntetés! Ezzel a kedves tapasztalattal tértünk vissza a buszhoz, majd az Óvároshoz gördültünk. A régi faházak egy skanzent alkottak, ahol az ablakokon bekukucskálva betekinthettünk a rég itt élt emberek életébe. Szép kilátás esett a kikötőre és gyönyörködhettünk a szokatlan bergeni napsütésben. Hamarosan tovább indultunk, mert még 250 km várt ránk az esti táborhelyig. Egy nagy ugrással eljutottunk Norvégia leghosszabb fjordjáig, a 204 km hosszú Sogne fjordig, melyen gyorsan átkeltünk (keresztben) a következő komppal. Továbbhaladva azt találgattuk, hogy ma is vadkempingezünk-e, de hamarosan egy mesés folyóvölgybe értünk, ahol egy aprócska kempingben mesés helyet találtunk, ahol tárt karokkal fogadtak bennünket. A szélesen, több ágon zuhogó folyócska füves-mohás partján vertünk sátrat, és miközben készült a pásztortarhonya, a tulajdonos rögtönzött pisztráng-fogó tanfolyamot tartott számunkra, majd élesben is kipróbálhattuk tudásunkat. Bár kitartóan próbálkoztunk, János pedig a vacsorát is hanyagolta, nem sikerült halat fogni, kivéve Norbit, aki egy 15 cm-es sebes pisztrángot fogott. Vicces volt, hogy páran kitartóan a köveket fogták meg, és ezért a vízbe kellett menni a horog kiszabadításához. A vacsora nagyon jól esett, és a gyönyörű környezet, a szívélyes vendéglátás, és a napközbeni élmények hatására édes álomba merültünk.