2011. szeptember 16., péntek

6. nap (08.04.) Kristiansand – (Kjerag) – Lysebotn

Ma fél órával korábban indultunk, mert hosszú buszozás várt ránk. A reggeli futás elhalasztva, a hegyi túrát futva terveztük megtenni. Az út hullámos, kicsit kacskaringós, a tajga típusú erdők, számtalan sötét vizű tó, a csiszolt sziklák üdítő és bámulatos összhangot alkottak. Egy fából épült kilátónál álltunk meg, amely egyben étterem is, és a Kjerag hegy meghódításának kiindulópontja. Az eső elkezdett szemerkélni, mi pedig futva vágtunk neki, hogy a 2,5 órás sétát 1 óra alatt letudva meglegyen a napi sport. De ez nem jött össze, mert olyan meredek gránit sziklákon kellett felkapaszkodni, amin sokszor csak mászni lehetett, amit egy lánc segített. A hegycsúcs elérésekor ért az első meglepetés, mivel a túloldalon le is kellett mászni, majd a másik, még magasabbra újra fel! Ez még meredekebb volt, de a norvégok úgy szedték a lábukat, mint a hegyi kecskék, és mi sem akartunk elmaradni tőlük. Természetesen újra lemászás a túloldalon, majd fel a harmadikra, a legmagasabbra, ami már kevésbé volt nehéz. A tetőn láttunk egy mentőhelikoptert le és felszállni, egy sérült lábú turistáért jött. Ezután a korábban érkezők segítségével, az indulás után 2 órával ráleltünk a beszorult sziklára, amely nem csak azért nyújtott feledhetetlen látványt, mert függőleges sziklafalak közé szorult be, hanem mert a kéklő vizű Lyse fjord felett függ kb. 1 kilométerrel. Akinek tériszonya van, nem ajánlatos lenézni. Fényképezkedés a kő előtt, a tetején, mindenkinek bátorsága szerint, ebéd, pihenés, visszaindulás. A lefelé út már csak két felfelé mászást tartalmazott, bár nagyon szeles volt, úgy 1,5 óra alatt tettük meg. Indulás a kempinghez, melyhez egy nagyon meredek, igen sokkanyarulatos szerpentin vezetett, részben a sziklába vájt alagúton keresztül a fjord szintjére. Meglepetésünkre megelőzött minket egy gördeszkás, aki így előbb ért a kempingbe, mint mi. A kemping érdekessége, hogy a sátrakat alakzatba kellett rendezni, mivel a szikla tetejéről látni lehetett, és ezen néhányan fel is háborodtak. A chilis bab jól esett, mint ahogy a fáradt tagjainknak is a masszázs.