2011. szeptember 16., péntek

19. nap (08.17.) Koppenhága – Rostock

Szállásunk az Absalon váráról elnevezett kempingben volt a külvárosban, melyet a reggeli futás közben fedeztünk fel. Ezután visszatértünk a városba, ahol a Christiania hippi-negyed meglátogatása volt az első. Első benyomás alapján koszos és rendezetlen, de a köztéri szobrok és a graffitik alapján némi művészi értéket is felfedezhettünk. Mindenki vadul fotózta ezt a fura világot, de negyed közepére érve táblák, feliratok és hangosan ordítozó helybéliek tájékoztattak, hogy tilos a fotózás. Persze rájöttünk, hogy mire megy ki ez a szemérmeskedés, hiszen a háztetőkön, a kertekben növő kender és az utcai hasis árus nem hagyott kétséget afelől, hogy ez a hely még mindig a drogosok fellegvára. Közvetlenül a főbejáratot jelölő nagy fakapuval szemben egy általános iskola található, és pár lépésre egy gimnázium is, ahová a hippik gyerekei is járnak. Ezt követően a sétahajós városnézés következett a csatornákon. Mivel sokaknak a WC keresése fontosabb volt a hajókázásnál, és csak 10 percünk volt az indulásig, a pontosan induló járatról majdnem lekéstek. A vízről nézve egészen különleges látványban volt részünk. Az operát, a lakóházak mellett parkoló magán jachtokat, a csónakházakat, a gyönyörű vitorlás hajókat és a lakóhajókat csak a vízről lehetett ilyen jól megnézi, az alacsony hidak alatt való áthaladás, ahol a kezünkkel elértük az alját, egészen izgalmas élményt nyújtottak. A zónán kívül parkoló busz miatt újabb kutyagolás várt ránk. Nagy várakozással álltunk a Carlsberg sörgyár meglátogatása elé, amit csak csigázott az ajándék, nyakba akasztható sörnyitóval kombinált telefontartó. A kiállítás bemutatta a sörgyártás és a sörgyár történetét, a sör előállítás, hordógyártás, sörszállítás folyamatát a múltban és a jelenben. Napjainkra már több mint 28 milliárd palack sört állítottak elő, de nem csak a Carlsberg, hanem a Tuborg márkát is. A belépőhöz kaptunk 2 sörkupont is, így a kiállítás megtekintése után a sörcsapokhoz járultunk, és a kapott söröket a helyben, grillen készült finomságok társaságában fogyasztottuk el. A jókedvet még a zuhogó eső sem szegte az ernyők alatt, de egy félreértés újabb kavarodást okozott: a busz a kijáratnál parkolt, mi pedig a bejárathoz mentünk vissza, és erre csak fél óra után jöttünk rá. A busz azután a sziget déli csücskébe, a komphoz vitt bennünket, és a hajóról inthettünk búcsút Skandináviának és az utunkat Németország felé vettünk. Kint, a nyílt tengeren hatalmas szélerőmű parkot láttunk a sekély vízben állva, de hamarosan megláttuk a túlparton Rostock kikötőjét is. Partot érve hamarosan kempinget is találtunk, ahol tini disco-val fogadtak minket. Míg a rizses lecsó elkészült, a bárban a fiatalok sörözhettek. A gyors takarodót a korai sötétedés és a rendkívül éhes szúnyogok sürgették.