2011. szeptember 16., péntek

18. nap (08.16.) Halmstad – Koppenhága


Reggel olyant tettem, amilyent az út során még soha. Összepakoltam a csomagjaimat és feltettem a buszra, mielőtt a többiek megkezdték a készülődést, így maradt másfél órám arra, hogy lemenjek a partra. Először kagylókat gyűjtögettem, majd futottam egy fél órát a hűs, reggeli tengeri levegőn, majd egy frissítő fürdő következett. Mire visszaérkeztem a táborhelyre, a busz már el is hagyta a kempinget, de én csakazértis letusoltam és a megbeszélt idő előtt 2 perccel felszálltam a járműre. Első utunk a helsinborgi komphoz vezetett, ahonnan áthajóztunk a dániai Helsingør-be. Eszti és Csilla véletlenül a kompon maradt, így kikötés után jó pár száz métert kellett kutyagolniuk, mire az első parkolóban várakozó buszra fel tudtak szállni. Ezután Hamlet várát, templomokat, az óváros favázas épületeit tekintettük meg. Feltűnt, hogy itt az utcán árulják a szeszesitalokat, sőt, a teraszokon fogyasztják is, nem úgy, mint Norvégiában. Némi séta után buszra pattantunk, és irány a főváros, Koppenhága. Odaérve az eligazítás alatt tanulmányozhattuk a dán kerékpárokat, majd kutyafuttában megnéztük a gazdagon cizellált tőzsdepalotát, majd sikeresen eltévedtünk. Miután a látnivalókat visszafelé is megtekintettük a Tivoli vidámparkkal szemben megtaláltuk a soktornyú, díszes városházát, előtte a nagy dán mesemondó, Andersen szobrával. A további eltévelyedések elkerülése érdekében páran leszakadtunk a csapattól és a várostérkép beszerzése után önállóan láttunk neki a város felfedezésének. Benéztünk egy hírneves Hard Rock Cafe-ba, de a nap csúcspontja csak ezután következett: egy sarki kiskocsmában egy jó korsó sör a ház elé kiülve. A jóleső lazítás után már nagyobb kedvvel vetettük magunkat a felfedezésbe. Megnéztük az egyetemet, néhány templomot, köztük egy érdekes, klasszicista stílusút is márványból faragott apostolokkal, Éva rögtönzött táncbemutatót kreált az utcai dzsessz-zenészek előtt, majd a Rosenborg kastély parkjában gyönyörködtünk. Érdekes volt bemenni a lakóházak udvarára és bekukkantani a helyiek életébe. Az Új kikötőnél (mely a nevével ellentétben igencsak ódon volt) a természetfotós kiállításban és a hanza stílusú házakban gyönyörködtünk, majd a Kis hableány szobrához siettünk, melyet nagy turista áradat vett körül. Bence, az egyik buszsofőr ott várt ránk, hogy a zónán kívül, 1 km-re parkoló buszhoz vezessen. Lógott is a nyelvünk rendesen, de a meglepetés csak a buszon ért igazán, hiszen a csapat nem volt sehol, mivel ismét eltévedtek. Összességében pont ezen okok és a fáradtság miatt ez a nap volt számomra a körút mélypontja, de túléltem. A kemping a város szélén volt, a vacsorafőzésben én is benne voltam, de nem is volt gond, a makarónit rutinosan összedobtuk. Négy fiú taxival visszament a városba, hogy a Koppenhága – Pilsen bajnoki mérkőzést élőben élvezhesse. A napot gyors takarodóval zártuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése