2011. szeptember 16., péntek

8. nap (08.06.) Preikestolenhytte - (Preikestolen) – Sand/Gullingen

Reggelre napsütés, kényelmes készülődés, csak 9-kor indultunk. Felvetődött a vadkempingezés gondolata is az egyre emelkedő költségek miatt, melyet mindenki jó ötletnek tartott. Norvégiában nagy kultúrája van a vadkempingezésnek, néhány alapvető szabály betartásával szinte bárhol lehet táborozni 1 napra. Hamar az úti célunkhoz értünk, és irány a hegy, illetve a Prédikálószék nevű szikla. Rajtunk kívül is sokan vágtak neki a helyenként jól kiépített, de néhol sziklákkal teleszórt, így szinte csak botladozva mászható úton. Nem hagytam ki a fürdést a hegyi tóban, amely tiszta és kissé hűvös volt, ez fel is frissített.. Az út és a látvány is gyönyörű, a kiugró szikla pedig lélegzet-elállító volt, főleg annak, aki lenézett róla a fjordra a több mint 600 méter magasból. Páran a Prédikálószék fölé magasodó hegyre is felmentünk, ahonnan a fjordra és az óceánra is jó kilátás eset. Ebéd és pihenés után séta lefelé, ekkor tudtuk meg, hogy Bandi bácsi is teljesítette a túrát. Újabb fürdés a tóban, és lassan a buszhoz érkeztünk. Járműre szállva a szálláshelyünket céloztuk meg, ami még nem végleges, hogy hol lesz. Kompoztunk egyet, az első kempingben nem fogadtak minket, mehettünk tovább. Az út menti birkalegelők ugyan alkalmasnak tűntek táborverésre, de továbbhaladva a hegyek között a Gullingen sí centrum közelében, egy WC-vel rendelkező, patakparti parkolóban vertünk tábort 10.20-kor. Gyors konzervvacsora és alvás.