2011. szeptember 16., péntek

12. nap (08.10.) Eidsdal - Kristiansund

Jót aludtunk, így könnyen keltünk, és a reggeli futás is jól ment, felfelé futottunk egy szerpentinen, vízesések között, a távolban gleccserekkel. Visszafelé meglepetésemre oregano-t találtam, amit le is szedtem, jó lesz a következő makaróniba. A tegnapi félreértést tisztáztuk, és végül úgy döntöttünk, hogy többet nem fogunk vadkempingezni, de a tegnapi elmaradt hajóút helyett a rá szánt költséget bedobjuk a közösbe. Így a tervezett utunkat folytathattuk tovább Kristiansund felé. Kompozással kezdtük, majd hamar a Trollstiegen (Trollok lépcsője) kilátójához értünk, ahol a zuhogó eső és pára miatt inkább a shop-ba mentünk be. A Trollstiegen egy nagyon kacskaringós és hosszú szerpentin, amelyen a busz néha tolatott, hogy be tudja venni a kanyart. Voltunk is a gondban, mikor szembe is egy busz jött, mivel a norvég hegyi utakra jellemzően ez is csak egy sávos volt. Leérve kiszálltunk és már tisztább időben visszanézhettünk, honnan jöttünk le, vízesések, viadukt, tűéles kanyarokon keresztül. Újabb hosszú buszozást egy kompozás követett, immár nem is tudom hányadik, a fjordokra ugyanis ritkán építenek hidakat, a kompozás egyszerűbb. Volt olyan is, hogy az út a tenger alatt ment, olyan, mint a metró. Az óceán-parti utat elérve megnéztük a kopár szikla-szirteket a tengerben, melyeken csésze csigát szedtünk és meg is kóstoltuk. Ezen az úton van egy híd is, amely nem csak magasra ível, hogy az óceánjárók is átférjenek alatta, hanem oldalra is görbül, így elég érdekes látványt nyújt. Még egyszer megálltunk a szikláknál, néhányan a törpecserjékkel, mások a csillogó kövekkel ismerkedtek. Kristiansund előtt újabb alagút következett, mely a tenger alatt 250 méterrel haladt, és természetesen ennek használata sem ingyenes. A kempingünk, melyet elég korán elértünk gyönyörű, erdők között, a repülőtér mellett, tele nagy szemű áfonyával és csípős apró bogarakkal. A társalgó nyújtott menedéket előlük, ahol sokan ki is használták az ingyenes Internet előnyeit. Ezt én nem tudtam kihasználni, mert sajnos a laptop kijelzője feladta, sötét maradt, bármit tettem, és ez kissé keresztülhúzta a terveimet, mint ahogy az is, hogy tegnap a fényképezőgépem tett hasonlóképpen. A tejfölös gomba rizzsel nagyon népszerű volt, melyet aztán le is kellett sétálni. Eközben megismerkedtünk egy helyi polgárral, akinek egy 69-es évjáratú Ford-ja volt, nagyon szép állapotban, és a motorja is szépen duruzsolt.