2011. szeptember 16., péntek

9. nap (08.07.) Sand – (Latefoss) – Lone/Bergen


Elaludtam. Arra ugyan többször felébredtem, hogy fázom, de a második hálózsákba bújva kellemes meleg lett, így kicsit ráhúztam az alvásra. Reggel gyors összepakolás, és a fennmaradó 1 órában mégis elmentem futni. Elfutottam a sípályáig, visszafelé tőzegszedret szedtem, majd megfürödtem a hegyi patakban. Gyönyörű fürdőszobám volt, 3 lyukú híddal, vízeséses panorámával. Indulás tovább a Latefoss vízeséshez, mely az út két oldalán dübörög le a meredek sziklákról. Innen nem messze már látszott a gleccser, melyet meg kívántunk hódítani, de ebben a zuhogó eső megakadályozott bennünket. Ez volt az első program, ami az időjárás miatt meghiúsult, szóval közel sem olyan vészes az idő Norvégiában, mint azt gondoltuk. Egy garázs szolgált esőbeállóként, ahol meg is ebédeltünk, majd a buszhoz visszatérve azt teleaggattuk vizes ruháinkkal. A megázás sem tartott vissza egy útmenti vízesés megtekintésétől, majd megláthattunk egy 11 km hosszú alagutat is a gleccsermező alatt, melynek csak nem akart vége lenni. Újabb kompozás egy fjordon keresztül, amely közben inkább naplót írtam. Hamarosan a kempinghez értünk, de mint kiderült, nem tudnak fogadni minket. Így továbbindultunk, de a Lone-beli Shell benzinkút mögött egy hatalmas kempinget találtunk. Sátorverés esőben, mire elkészültünk elállt. Este leves és darás tészta, séta, fürdés a tóban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése