2011. szeptember 16., péntek

11. nap (08.09.) Vassenden – (Briksdal gleccser) – (Geiranger) - Eidsdal

A folyócska, amely mellett éjszakáztunk, egy tóból táplálkozott, melynek partján teljesítettük a reggeli futást. A gleccsert vettük célba a napi program első állomásaként, de előtte vásároltunk. Az úton végig esett az eső, ezzel a nézelődést is nehezítve, így sokan a szunyókálást választották. Útközben a fjordon egy hatalmas, 12 emeletes óceánjárót láttunk horgonyozni. A Briksdal gleccser parkolójába érve kiderült, hol vannak az utasok: emberek százai, talán ezrei tolongtak a hatalmas, buszokkal teletömött parkolóban, szupermarket méretű szuvenír boltban és a gleccserhez vezető úton, ahová több csoport kis, nyitott autókkal mentek fel. Ez a gleccser viszonylag közel, félórányi túrára esik a közúttól, így nagyon látogatott. Felváltva áztunk az esőtől és a vízesés párájától. A gleccser kék színe meglepőnek hatott a hegycsúcsokat fedő szürke felhők előtt. A gleccser alatt egy nagy tó gyűjtötte az olvadékvizet, rajta jégdarabokkal, partján apró kavicsokból álló moréna-halmokkal, innen indult a gyors folyású folyó, mely a vadvízi evezősök terepe.  Az esőköpenyeket útközben újra ki kellett próbálni, de fent már nem volt rá szükség, így kényelmesen megebédeltem a jégár közelében. A köpenyem úgy tűnik elöregedett, mert szétszakadt, így a butikban beruháztam egy norvég esőköpenybe. Az úton tovább haladva észak felé a hegyekbe, ahol elfogytak a fák és törpecserjék valamint a mohák-zuzmók borítottál a hófoltos sziklákat. A ködfelhős-esős idő meghiúsította, hogy az 1000 m magas kilátópontnál a Geiranger fjordot megnézzük, de sajnos azt a kompot is lekéstük, amely több órás hajókázásra vitt volna bennünket. Ez a fjord az egyik legszebb, amit a rajta kikötött újabb óceánjáró is igazolt. Nem vártuk meg a másnap induló kompot, a továbbhaladás mellett döntöttünk. Az elmaradt programot sajnáltuk, de a gleccser és a fjord látképe is elég élményt adott mára. Kárpótlásként egy kilátóról gyönyörködhettünk a Geiranger fjord látványában a felhőkön áttörő napfényben. Hamarosan a kempingbe értünk, ahol mindjárt az elején volt egy kis félreértés, amiből egy nagy kalamajka keveredett, János még meg sem alkudott, de mi már elfoglaltuk a helyeket, amely viszont nem felelt meg mindenkinek. Végül a csapat fele faházakban, én továbbra is a sátramban aludtam. A lencsefőzelék főzésben én is részt vettem, összességében nagyon kellemes helyünk volt.