2011. szeptember 16., péntek

14. nap (08.12.) Trondheim – Dovrefjell NP – Ringebu

Reggel sem tudtam olyan korán felébredni, hogy sötét legyen, 3-kor már rózsaszín volt a felhők alja. Futni csak fél 6-kor mentünk, ami nagyon jól ment. Összepakolás után búcsút vettünk a fjordoktól, és útra keltünk. Az út mellett egy szuvenír bolt udvarán egy szép rénszarvast is láttunk. Hamarosan a Dovrefjell nemzeti parkba érkeztünk, ahol egy 4 órás sétát tettünk. A tőzegmoha lápok kicsit megviccelték azokat – köztük engem is - akik nem vízhatlan bakancsban jöttek, mert a feltörő víz eláztatta a cipőket. Megfigyeltük a tundrára jellemző törpe növényzetet, a 20 cm magas törpe nyírt és több más cserjét, köztük rengeteg gombát, melyekből a legtöbb ehető. Láttunk rengeteg rénszarvas-zuzmót, melynek száraz teteje úgy ropogott a talpunk alatt, mint a fagyos hó. Kellemes meleg és erős napsütés volt, a távolban havas hegyekkel, és egy pézsmatulok csapatot is láttunk – távcsővel. Letelepedve meghallgattuk a csendet, a meditálást csak a szél és a bogarak zümmögése törte meg. Láttunk érdekes sziklafelszíneket, egy lemminget is, amelyik harapott, tiszta vizű folyót, mindezek igazi élménnyé tették a kirándulást. Utunkat újra dél felé vettük. Áthaladtunk még egy nemzeti parkon, közben sok üdülőterületet is láttunk. Több kempinget is megnéztünk, láthatóan nincsenek felkészülve egy busznyi ember sátoroztatására, főként a vizesblokkok szűk kapacitásúak. Végül egy nagyon kellemes helyen szálltunk meg.