2011. szeptember 16., péntek

16. nap (08.14.) Storenga – Oslo – Høysand

A hajnali vöröslő ég köszöntött, mikor újra egymagam vágtam neki a futásnak, mely egy hagymaföld mellett vezetett el. Így az ebédre megoldódott a zöldség kérdése is. Szokásos fürdés a friss vizű tóban, majd a főváros, Oslo meglátogatása következett. Először a Vigeland parkot néztük meg, ahol nagyon érdekes, élethű emberábrázolások láthatók. Ezt követően a múzeumokat vettük célba, melyek egy helyen, egy félszigeten találhatók. Sokan megnézték a Kon-Tiki múzeumot is, én addig megebédeltem, de a Fram múzeumba már én is bementem, ahol Amundsen, a híres sarkkutató hajója van kiállítva, melybe be is lehet menni. A felszerelési tárgyak és korabeli fényképek betekintést nyújtottak a felfedezők életébe. Volt, aki a Viking hajók múzeumát is megnézte, majd visszabuszoztunk a városba. A királyi palotába a marcona őrök nem engedtek be a szitáló eső ellenére sem. A nemzeti színház és Ibsen szobrának megtekintése után be tudtunk jutni a nemzeti galériába ingyen, mivel minden vasárnap díjmentesen látogatható. A leghíresebb festmény, Edvard Munch – Sikoly című képe nem tett rám mély benyomást, de voltak gyönyörű tájkép festmények is. A parlament jóval kisebb, mint a magyar, de szép épület. Az utazásunk előtt 1 héttel történt robbantásos merénylet helyszíne ugyan körbe volt kerítve, de a kitört ablakok mutatták a robbanás erejét. Ezután már csak a városháza harangjátékában és a kikötőben álló fa vitorlásokban gyönyörködtünk, egy szuvenír boltban gyorsan elköltöttük a maradék aprót, hiszen ez az utolsó vásárlási lehetőség Norvégiában, holnap Svédországba megyünk. Az operaházat, mely egy, a tengeren úszó jéghegyet formáz, csak egy pillanatra tekintettük meg, és már indultunk is a déli irányban lévő kemping felé. A szállásunkat ismét esőben értünk el, a kemping szép, és tiszta volt. Kár, hogy mára éppen konzerv lett betervezve.