2011. szeptember 16., péntek

13. nap (08.11.) Kristiansund – Trondheim

Ma keltem eddig a legkorábban, 5 órakor, hogy az előrehozott indulásra biztosan elkészülhessek a futás után. Közben jól bemálnáztunk és még egy régi, használaton kívüli hidat is felfedeztünk. Reggeli közben újabb küzdelem a szárnyas bolhákkal és versenyfutás a szokásos reggeli esővel. Az utunk utolsó, fjordon történő kompozása következett, majd az utunkat Trondheim felé vettük. Az előző esti kempinges bácsi nagyon készséges volt hozzánk, és javasolt egy rövidebb utat. Csak arra nem számítottunk, hogy az út tartalmaz még egy kompozást, így részesülhettünk még egy utolsó-utolsó kompozásban. A fjordok vize csak kicsit hullámzik vagy tükörsima, így szinte észrevétlenül siklottunk a túlparti révbe. A hosszú út során többen elbóbiskoltak, mire az utunk legészakabbi célpontjába, Trondheimbe érkeztünk. Itt a norvég királyok koronázási és temetkezési templomát, a Nidalos katedrálist és a királyi nyári rezidenciát tekintettük meg, majd a folyóparton sorakozó jellegzetes, ódon raktárakat az Öreg hídról. Estére egy igazán különleges kempingbe érkeztünk, mely egy fjord mellett, homokos tengerparton terül el. Volt, aki rögtön kipróbálta a strandolást, de hamar befejezték, mivel a vizet 10 fok alattinak ítélték, amely már fájdalmasan hideg. A sátrak a meleg szélben és napsütésben hamar megszáradtak. A slambuc vacsora után csoportos masszázs majd tengerparti tűzrakás és tábortűz melletti éneklés zárta a napot. A sötétedést most sem sikerült kivárni, éjjel 11 órakor még világos volt.