2011. szeptember 16., péntek

5. nap (08.03.) Randers – Kristiansand

Reggel a szokásos futás a nem szokásos erdei utakon. A harmatos reggeli erdő a kelő nap sugaraival, a gőzölgő folyó, a harmattól csillogó golfpálya kellemessé tették a futást. Összepakolás, indulás Dánia csúcsa, a kompkikötő felé. Az út hosszú, a táj kicsit sem jellegzetes, se nem sík, se nem túl tagolt, akár csak otthon, egyedül csak a szélkerekekből van több. A kikötő előtt egy utolsó bevásárlás az „olcsó” dán árukból, majd irány a komp. A kompkikötő zsúfolt, a komp hatalmas és állítólag „Superspeed” a felirat szerint. A beszállás olyan, mint egy repülőtéren, azzal a különbséggel, hogy a csomagtérben jött velünk a busz is. Út közben napozás a fedélzeten, volt aki shoppingolt a TaxFree shopban, vagy belógott a business class osztályra, ahol bőrülésekben lehetett aludni. Az út gyorsan eltelt, pedig közel 3 óra hosszat tartott, és megérkeztünk Norvégiába. Már a tenger felől megcsodáltuk a szigetekkel és fjordokkal tagolt partot, valamint a sziklás hegyeket. Miután megtaláltuk a buszt, irány a városnézés, amire 1 órát kaptunk. Páran elindultunk önállóan felfedezni a várost, láttuk a jacht kikötőt, a folyóparton álló gyönyörű új házakat, a hagyományos faházakat és a főteret piaccal és a dómmal. Városnézés után irány a kemping, melyet kb. fél óra buszozással értünk el egy tó partján. A táj lélegzetelállító, a víz szinte langymeleg, az erdőben áfonya, csodás. A soros vacsorafőzés eredményeként a „Dobaróni” nagy sikert aratott, majd úszás a tóban. Petra közelgő születésnapjára Chippendale-show megbeszélés és próba. Lefekvés későn, hisz 11-kor még világos volt.